vrijdag 26 augustus 2011

Time flies

Hoi Fleur,
Je bent nu al 14 dagen weg, met dat al bedoel ik eigenlijk pas 14 dagen weg en het lijkt al een eeuwigheid en aan de andere kant geloof ik het nog steeds niet.
Jouw hoekje
Ik heb van papa een foto gekregen en ik heb een mooi lijstje gekocht (waar jij waarschijnlijk niks aan zou vinden) en die staat bij de TV, dus als ik in mijn stoel zit heb ik goed zicht op je (en jij op mij). Een mooi blauw met groen glazen lichtje erbij, het engeltje, dus je hebt je eigen hoekje en ik moet zeggen: 'het staat leuk' maar ik had het toch liever anders gehad. Ja kind ... wie niet. Oh ja, ik heb van de week ook een prachtige -nou ja- blauwe vlinder gekocht ook met een kaarsje erachter, je merkt het, we doen er alles aan!
Gisteren was ik bij papa en mama, Roos was weer voor het eerst naar school en papa had de pest in, nou ja, de pest in dat was zachtjes uitgedrukt, hij was woedend op alles en iedereen en ik -kluns- vraag: waarom dan?
Hij keek me aan en zei: 
Mijn kind is  verdorie -in iets andere woorden- dood en ik voel me klote.
Tsja Fleur, daar stonden we dan en hadden daar niks aan toe te voegen, dat is de leegte die je achterliet, de wanhoop, het dóór moeten voor papa, mama en Roos en het niet weten hoe dat moet! Dat geldt ook voor ons als Opa en Oma, voor je ooms, tantes, neefjes en nichtjes. Kortom voor iedereen, maar meid, we gaan ons best doen.

Ei met kerriesaus eten
  Het is ook zó raar, nu komen vanavond papa, mama en Roos ei met kerriesaus eten en reken maar dat ik aan je zal denken. Dat doe ik nu al. Je was er zo dol op. Weet je nog -de laatste keer bij ons thuis- toen stak je dat ei he-le-maal in je mond en ik maar roepen: "Fleur niet doen, straks stik je erin" maar jij had daar -net als altijd- natuurlijk lak aan en deed het doodleuk nòg een keer. Later heeft Opa nog een keer ei met kerriesaus bij jullie thuis gemaakt, maar je lag toen al op bed en kon de moed niet meer opbrengen op er ook maar één hapje van te proeven.
Het rare vandaag zal zijn, papa zet de auto aan de overkant en dan kwam jij er altijd als eerste uithollen en vloog me dan op mijn nek: "dàg oma" en dat zal ik missen, je bent er wel maar je bent er ook niet.
Nou Fleur, ik wilde het je toch even laten weten, kijk vanaf je wolkje naar ons en denk erom: géén héél ei in je bakkes hè!
We zullen aan je denken, oh ja Fleur, we zullen zéker aan je denken, wat mij betreft had je nu wel 3 eieren in je giegel mogen stoppen, maar ja (ik hoor je denken: komt ze nou mee!  Nou kind, genoeg gezeurd hé, bel voor de volgende ronde!
xxx Oma Lia


3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig plekje heeft Fleur gekregen...
    Vanaf daar zal ze jullie vast in de gaten houden tijdens het eten van ei in kerriesaus.
    Ze zeggen altijd alle 1e keren van iets moeilijk is , maar ook een 2e 3e of 10e keer blijft het gemis er hoor!
    Daar kan ik over meepraten helaas.
    Maar morgen heeft Fleur daarboven een feestje want die kleine meid van mij is daar dan al 10 jaar! Enne lief tantetje daar zijn wij nog niet voor uitgenodigd...
    Sterkte xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat kan je het allemaal mooi schrijven lia je eigen gevoel ik vind het een mooi eigen plekje de foto van fleur en de vlinder en wat er staat mooie vrolijke kleuren.,maar poe wat moeilijk voor jullie allemaal o en ik begrijp heel goed dat je zoon boos is en scheld enz het moet er toch op een manier uitkomen de emoties een ieder doet dat op zijn eigen manier en zulke momenten zullen er best meer komen denk dat je beter even je kan laten gaan als dat je alles oppropt wat ook veel mensen doen en dat is juist niet goed.ik hoop alleen dat iedereen goed opzich zelf past hoe moeilijk het ook is en vreselijk maar iedereen moet door en dat is toch iets wat fleur ook gewild zou hebben en als ze vanaf haar wolkje kijkt denk ik dat ze het fijner zal vinden als iedereen opgeven moment zijn [ leven] weer op kan pakken om door te gaan ondanks het enorme verdriet van fleur,en het gemis gaat nooit weg en altijd zijn er gedachten was fleur er maar bij en er zijn zoveel herinneringen die terug blijven keren
    ik ben ineens leeg ik denk enorm veel aan jullie allemaal .daar hebben jullie niks aan maar mij heeft het ook enorm geraakt.ook omdat michelle 11 is en door mijn toestand ik haar kwijt kan raken wel op een andere manier maar dat breekt je al helemaal op sorry ik draaf door dus ik stop.. wil jou en gerard en ook joost,nicole en zeker ook roos sterkte wensen en ik hoop zo dat iedereen de kracht houd dat jullie allemaal van elkaar houden en er voor elkaar zijn lees ik steeds en dat vind ik een fijn gevoel lia sterkte liefs dieny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Butterfly,
    Vandaag is Roos jarig, gefeliciteerd!!! Jij schrijft al net zo mooi als je zoon Joost. Jullie allebei geven ons, de lezers, het gevoel dat we jullie leren kennen en hoe de band is met Fleur! Jullie zijn echte vechters, bewondering hoe jullie met dit enorme, niet te bevatten verlies, omgaan! Ik heb het gevoel dat je een hele krachtige vrouw bent die nuchter en sterk in het leven staat en dat Fleur op je leek, dat idee krijg ik bij het lezen van je blog. Ik ben op je blog gekomen via Joost zijn blog. Ik onderteken altijd met Jacq, van Jacqueline. Ik ken jullie niet persoonlijk maar ik heb in Zoetermeer gewoond en mijn dochter, van nu 11, heeft op 't Schrijverke gezeten. Haar beste vriendinnetje zit ook op het Schrijverke en kende Fleur en Roos goed. Zij vertelde me in april dit jaar het vreselijke nieuws over Fleur en dat haar vader een blog bij houdt, zodoende ben ik op zijn blog terecht gekomen en sindsdien laat het me niet meer los.....En Fleur wat een prachtig mooi en krachtig meisje!!! Wees supertrots op haar, Roos, Joost, Nicole en jezelf!!! Sterkte en kracht gewenst door Jacq

    BeantwoordenVerwijderen